5 maja 2014

Feng shui - kolory

Witajcie!

Jak zapewne część z Was wie w najbliższej przyszłości zamierzam zmienić swoje miejsce zamieszkania.
W chwili obecnej trwają remonty, a skoro remonty to szykuje się urządzane wnętrz, dobory kolorów itd.

Miałam jak dotąd swoją upatrzoną wizję ale znajoma zasiała we mnie ziarnko niepewności odnośnie tychże kolorów które w głowie mi już siedziały. Postanowiłam zagłębić się w ten temat i w ten oto sposób powstał pomysł by się z Wami swą wiedza podzielić.

Zacznę od tego ze Feng Shui dzieli się na dwie grupy kolorów Yin i Yang.
Kolory Yin to łagodne odpowiednie np do sypialni - zielony, błękitny, czarny, biały lub brązowy.
Yang to kolory aktywne - czerwień , żółć i pomarańcz.

Według symboli wschodu każdy kolor ma swoje działanie i tak oto:
czerwony to siła, sława, szczęście, radość, młodość
różowy - miłość, radość, delikatność, kobiecość
biały - śmierć, żałoba, dojrzały wiek
jasno szary - frustracja
granatowy, czarny - dobry smak, elegancja, bogactwo
niebieski - nadzieja, kreatywność, otwartość
zielony - pokój, nadzieja, odświeżenie umysłu i ciała
żółty - inteligencja, mądrość, długowieczność
pomarańczowy - energia, siła, szczęście, cierpliwość
brązowy, beżowy - pokój, stabilność
Pamiętajmy że powyższe symbole dotyczą kolorów dominujących w pomieszczeniu. 
Przedmioty w tych kolorach nie mają tak dużego znaczenia.


Kolory w konkretnych pomieszczeniach:
kuchnia- biały, brązowy, szary
pokój dzienny - beżowy, błękitny, żółty, jasny brąz, zielony
łazienka - kolory słońca i piasku, pomarańcz, brąz, oliwkowa zieleń
sypialnia - róż, seledyn, błękit
dodatki w sypialni - w barwach intensywnych (czerwony, różowy) np. poduszki, świece, podstawki do kwiatów.


Na koniec kilka zasad feng shui:
- zamykaj drzwi od łazienki bo ucieknie Ci dobra energia
- czerwonego koloru nie powinniśmy mieć w sypialni na ścianach, bo będziemy źle spać
- dbajmy o porządek, wówczas energia Chi przepływa swobodnie
- kaktusy wpływają źle na bezpłodność, najodpowiedniejsze są rośliny liściaste o opływowym kształcie liści
- jeśli decydujesz się na telewizor w sypialni , rozsyp w pobliżu niego sól lub porozstawiaj kasztany by zneutralizować złą energię.


6 komentarzy:

  1. Ja mam niebiesko- beżowo w pokoju :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam zielono-biały pokój :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam czerwony grejfrut w dużym, a pomaranczowo w sypialni
    Zapraszam do mnie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jeny jakoś nigdy nie brałam tego pod uwagę;D aktualnie pokój mam chyba pomarańczowy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój pokój to żółtek, konkretniej ananas, ale taki delikatny, jasny :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój pokój jest matowo żółty, ale akurat za tydzień będę miała malowanie i nie mogę zdecydować się na jakieś konkretne kolory :D

    OdpowiedzUsuń