26 marca 2013

Domowe peelingi



Ostatnio naszła mnie wena na domowe kosmetyki, a ze peeling najłatwiej jest przyrządzić ,
 to przedstawiam wam kilka receptur.

urodaizdrowie.pl


  Peeling kawowy 
Zaparz kawę ,wypij ją i zostaw fusy. Wybierz fusy i zmieszaj je np. z oliwą z oliwek, oliwką dla dzieci ,cukrem lub solą gruboziarnistą. Powstałą papką możesz masować całe ciało. Po takim zabiegu twoja skóra będzie wyjątkowo gładka i pachnąca.
Jest potem sporo sprzątania.
pl.freepik.com

 Peeling owocowy
To jeden z najprostszych peelingów, raczej nie do stosowania na bardzo wrażliwą, naczyniową cerę oraz w przypadku skóry alergicznej. Aby go wykonać, przygotuj po kilka plasterków cytryny, pomarańczy lub grejpfruta. Plasterkami masuj skórę. Możesz też wrzucić po kilka plasterków różnych owoców do malaksera, rozdrobnić na papkę i taką miksturę nałożyć na twarz na 5 min, potem zmyć.

www.ciasta-z-serem.pl

Peeling do skóry wrażliwej
Aby przygotować ten peeling potrzebna będzie duża łyżka białego serka lub serka wiejskiego im naturalniejszy tym lepiej, łyżka brązowego lub zwykłego cukru i mała łyżka miodu. Wszystko mieszamy ze sobą, a tak przygotowana miksturę możemy nakładać bezpośrednio na skórę.

www.pl.all.biz

Peeling cukrowy 
Dwie łyżeczki cukru rozpuść w takiej ilości wody, żeby powstała dość gęsta masa. Masuj nią skórę, uprzednio dokładnie oczyszczoną, przez ok. 5 min. Potem zmyj letnią wodą. W ten sposób możesz masować twarz i całe ciało.


pl.123rf.com


  Peeling owsiany 
Do 3 łyżek płatków owsianych dodaj 1 łyżeczkę płynnego miodu oraz sok z połowy cytryny. Całość dokładnie wymieszaj i odstaw w chłodne miejsce na pół godz. Potem wyjmij, dodaj łyżkę mleka, jeszcze raz wymieszaj i nałóż na twarz. Masuj przez 5 min, następnie zmyj letnią wodą.

www.zycie.ca

 Peeling Miodowo- Solny
Aby przygotować ten peeling należy 3 łyżki stołowe miodu zalać łyżeczką wody lub hydrolatu, wymieszać, a następnie dodać sól. Jeśli chcemy uzyskać delikatny peeling wystarczy jedna łyżeczka, a na mocniejszy 3 łyżeczki soli. Mieszamy do uzyskania jednolitej masy.


miodswiece.w.interia.pl

Peeling miodowo - cytrynowy
Do sporządzenia tego peelingu trzeba wymieszać dwie łyżki miodu z łyżeczką soku z cytryny . Dodać 3 łyżki otrębów pszennych łyżkę soli i pół szklanki oliwy.

pl.point.fm

Inne przykłady domowych peelingów:
-    Z  płatków owsianych;
-    z  oliwy z oliwek i cukru
-  z  drobno zmielonej kawę i żelu do kąpieli


Wypróbowałyście już któryś z w.w. przepisów?





10 komentarzy:

  1. mam ochote zrobic peeling kawowo-cukrowy :)
    dzis u mnie post o rozswietlaczach,zapraszam :))
    x
    x
    x

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nic nie próbowałam ale może się skuszę ;)
    a Ty zrobiłaś już jakiś? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie nie próbowałam ale najbardziej korci mnie ten kawowy i ponoć bardzo ale to bardzo skuteczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam cukrowy, wczoraj robiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem zbyt leniwa zeby samemu robic peeling hehe :D :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak , jak ten z Joanny 3 zł kosztuje to czasem szkoda się ścierać, ale taki domowy to przynajmniej nie ma parabenów i sylikonów

      Usuń
  6. Od kiedy spróbowałam kawowego, stosuję go cały czas ;)
    Moim zdaniem o wiele lepszy od (czasem nieco drogich) peelingów drogeryjnych :)

    OdpowiedzUsuń