2 maja 2012

Zabieg parafinowy





Dziś będzie o zabiegu parafinowym na dłonie.

Zacznę od tego że parafina jest węglowodorem, uzyskiwanym podczas destylacji ropy naftowej. Zawiera naturalne substancje natłuszczające. Pomimo że sama parafina nie nawilża, to po nałożeniu na skórę tworzy warstwę, która zatrzymuje w skórze wilgoć.

Parafina sprawia ze otwierają się pory skóry i pobudza krążenie krwi co przyczynia się do lepszego wchłaniania substancji aktywnych takich jak krem czy maska.

Przebieg zabiegu

 1.Dezynfekujemy dłonie i wykonujemy peeling w celu usunięcia martwego naskórka.
2. Zmywamy peeling, wycieramy dłonie w suchy ręcznik i nakładamy krem lub maskę do dłoni.
3. Zanurzamy dłonie w parafiniarce, najlepiej 2 lub 3 krotnie.

 4. Zakładamy na dłonie rękawiczki foliowe a następnie rękawiczki frotte i pozostawiamy na 20 minut.
 5. Po upływie 20 minut ściągamy rękawiczki frotte a następnie rękawiczki foliowe wraz z zastygniętą parafiną.

Wskazania

 Oczywiście zabieg ten można stosować również na stopy i twarz. Zabieg polecany jest szczególnie dla osób z suchą , spierzchniętą i łuszczącą się skórą. Najbardziej polecam w okresie po zimie, skóra jest wtedy najbardziej wysuszona co spowodowane jest niska temperaturą i mniejszym krążeniem krwi.

Przeciwwskazania

Oczywiście są również przeciwwskazania do zabiegu:
  • alergia na parafinę
  • egzema
  • świeże rany i blizny
  • choroby zakaźne skóry np. grzybica

6 komentarzy:

  1. Osoby mające skórę naczynkową mogą mieć zrobiony tego typu zabieg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pewności ale wydaje mi się ze nie, zabieg ten pobudza krążenie więc tym samym rozszerzają się naczynia krwionośne co może powodować zwiększenie liczby popękanych naczynek

      Usuń
  2. na twarz? to było by idealne dla mnie ponieważ mam strasznie sucha skore tylko czy by mnie to nie uczuliło przypadkiem praktycznie wszystko mnie uczula.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wypróbuj najpierw na małym odcinku skóry lub na dłoniach jeśli nie wystąpi reakcja uczuleniowa to nie ma problemu

      Usuń
  3. Moja znajoma miała robiony zabieg parafinowy już kilkakrotnie. Jest bardzo zadowolona. Myślę, że jest to świetna alternatywa szczególnie w okresie zimowym kiedy skóra jest zmęczona i wysuszona.
    Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście potwierdzam :) wspomniałam o tym w poście

    OdpowiedzUsuń