7 maja 2012

Perfekcyjna Pani domu


Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam ten program zarówno polską wersję z Małgosią Rozenek jak i angielską z Anthea Turner. Może i do największych czyścioszek nie należę ale jak dopadnie mnie smykałka to potrafię jechać nawet szczoteczką do zębów :D

Wiele z pomysłów które pojawiają sie w programie oczywiście znam :) Mama od małego uczyła wielu rzeczy mnie i siostrę , co byśmy wyszły na ludzi teraz obydwie jesteśmy dobrymi materiałami na żony ;) 

Ale do rzeczy, dziś chcę wam przekazać kilka cennych porad z ostatnich odcinków, myślę że się przyda a i mi łatwiej się będzie w przyszłości odnaleźć bo zwykle wszystko notuje na kartkach które później giną .

DOMOWE PORADY
  • Żeby kwiaty dłużej stały dodaj jedną łyżeczkę cukru na wazon.
  • Zwiędnięte kwiaty odżyją jeśli do wazonu wrzucisz tabletkę aspiryny.
  • Aby zdezynfekować materac rozsyp na nim sodę, po 2 godzinach odkurz odkurzaczem.
  • Chcesz zrobić efektowny i rozłożysty bukiet? Do półmiska włóż wałki i poukładaj w nim kwiaty.
  • Jeśli przyklei Ci się guma do buta, włóż do w worku foliowym do zamrażarki. Po wyciągnięciu wystarczy lekko zdrapać nożykiem.
  • Guma na dywanie - to też nie problem. Połóż na niej kostkę lodu po pewnym czasie zdrap gumę nożem i odkurz odkurzaczem, pozostałości przetrzyj spirytusem.
  • Kieliszki do wina można użyć jako świeczniki. Odwróć kieliszek do góry nogami , w dolną przestrzeń włóż kwiat a na górze postaw świeczkę.
  • Jak skutecznie wyczyścić piekarnik? Wystarczy wymieszać ocet, sól i sodę po 5 łyżeczek z każdego składnika i rozłożyć papkę w piekarniku , zostawić na 15-20 minut.
  • Do szorowania piekarnika najlepiej użyć folii aluminiowej zwiniętej w kulkę ponieważ nie rysuje powierzchni.
  • Czyszczenie żelazka to tez nie problem - szmatkę nasączamy olejem  i przykładamy na kilka chwil do zimnego żelazka potem jeszcze wystarczy kilka razy przetrzeć jeśli żelazko nie zostało dokładnie oczyszczone.
Jeszcze coś z nieco innej beczki, a mianowicie oglądanie seriali też jest pożyteczne :) Mam na myśli "gotowe na wszystko" mój ulubiony serial, z którego to właśnie niegdyś dowiedziałam się że wino najlepiej posypać solą. Przydało się gdy poszłam kiedyś na imprezę urodzinową koleżanki i w trakcie wygłupów wino wylądowało na nowiuśkim dywanie. Oczywiście po plamie nie zostało śladu. Tylko kot mało nas nie wydał przed mamą koleżanki.
 Pozdrawiam Kasię i kota :)

5 komentarzy:

  1. Też lubię ten program, jednak nie podoba mi się Rozenek... wydaje mi się ona nieprzyjemna. Także za dużo jest kryptoreklam...

    OdpowiedzUsuń
  2. dobre porady, przydadzą się w nagłej potrzebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. porady fajne a program wolalam w wersji angielskiej jakos ta pani Rozenek do mnie nie przemawia - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Też wolę wersję angielską. Większość polskich programów, które są ściągnięte od zagranicznych sąsiadów bliższych lub dalszych. Zazwyczaj okazują się klapą. Szkoda, że sami nie potrafimy wymyślać ciekawych programów tylko wzorujemy się na innych i ślepo naśladujemy;/

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie ta babka nieco irytuje a porady można znaleźć na różnych stronach internetowych ale fakt przydatne :)

    OdpowiedzUsuń